top of page
cafekaija_mobiili.jpg
CafeKaija_Logomerkki_valkoinen.png

Uusi logo ja nettisivujen uudistus

Hailuotolainen matkailu- ja ravintola-alan yritys tilasi minulta logon ja verkkosivuston, jotka edustaisivat uudella tavalla heidän palvelujaan; kesäravintolaa, vierassatamaa ja matkaparkkia. Keskusteluni asiakkaan kanssa nosti esiin heidän perhehistoriansa vahvana yritystä kantavana teemana, mikä tarjosi selkeät suuntaviivat myös visuaalisen ilmeen suunnittelulle.

 

Kauniilla Hailuodon saarella, Marjaniemen kärjessä, majakan ja vanhan kalastajakylän läheisyydessä sijaitseva matkailijoiden ja paikallisten kohtaamispaikka, Cafe Kaija, sai minimalistisen ja vintage-henkisen logon. Sen keskeisiä elementtejä ovat majakka, ankkuri ja navigointiharppi, jotka kuvastavat merellistä teemaa – viitaten niin ympäröivään miljööseen kuin yrittäjien perhehistoriaan ja Marjaniemen tarinaan.

 

Cafe Kaijan logossa yhdistyvät perinteet ja modernit vaikutteet. Logon yleisilmeellä halusin viitata vanhempiin, klassisiin suunnittelutyyleihin. Yksilöllisesti muotoiltu logofontti on uniikki ja ajaton. Halusin tuoda ilmeeseen ripauksen nostalgiaa, ammentaen inspiraatiotani entisaikojen painotuotemuotoilusta. Yksinkertainen ja symmetrinen asettelu sekä hillitty väripaletti luovat vintage-henkistä eleganssia. Lopputuloksena on hillitty, ajaton ja seesteinen kokonaisuus.

Toteutin Cafe Kaijalle uudet verkkosivut, joihin integroitiin matkailijoita palveleva CodeGemin verkkokauppa. Sivusto tehtiin avaimet käteen -palveluna, mikä säästi asiakkaaltani merkittävästi aikaa kiireisen kesäsesongin kynnyksellä. Vastasin koko projektista suunnittelusta toteutukseen, mukaan lukien tekstien ja kuvien sisällöntuotanto.

bottom of page