
Laatuvanerin uusi alku ja brändiuudistus
Laatuvaneri oli tullut 65-vuotisen perinteen ja uuden alun risteykseen. Brändiuudistus oli ajankohtainen. Tällaisen kunnian ääreltä lähdin uudistamaan brändi-ilmettä oululaiselle vanerialan yritykselle Laatuvanerille.
Omistajanvaihdoksen myötä avautui tarve ja mahdollisuus koko paletin uudistukselle – ilmettä, nettisivuja ja toimipisteen teippauksia myöten. Alun kartoituksen jälkeen oli selvää, että halusin luoda perinteikkäälle yritykselle brändi-ilmeen, joka olisi ajaton, moderni ja lisäksi kunnioittaisi yrityksen historiaa.
Suunnittelin logon responsiiviseksi, jotta se taipuisi saumattomasti erilaisiin käyttötarkoituksiin. Merkin symboliikassa on nähtävissä puun syyt, kalusteiden saumat, vanerin urat sekä leikkauslinjat. Värimaailma heijastelee Laatuvanerin perinnettä ja strategista ydintä.
Onnistuin luomaan juuri Laatuvanerin tarpeita vastaavan visuaalisen kokonaisuuden. Suunnittelin ilmeen lisäksi Laatuvanerille nettisivujen ulkoasun, uuden toimipisteen teippaukset ja työvaatteiden mallit. Lisäksi valokuvasin kollegani kanssa uudet brändikuvat Laatuvanerin toimipisteellä.